Інформація про роботу зі зверненнями громадян в райдержадміністрації та виконавчих комітетах сільських рад за 12 місяців 2016 року

Робота зі зверненнями громадян у Білгород-Дністровській районній державній адміністрації ведеться відповідно до Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від  07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження класифікатора звернень громадян» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

В райдержадміністрації введена карткова та електрона  форма реєстрації звернень. Картки та комп'ютерна база ( САДД 12.0 ) реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян ведуться відповідно до вимог Інструкції з ведення діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об`єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів від 14 квітня 1997 року № 348. 

 

  1. 1.     Загальні відомості

 

1.1.  Аналіз звернень громадян до райдержадміністрації

 

За 12 місяців 2016 року   Білгород-Дністровською районною державною

адміністрацією отримано 1068  звернень  громадян, що на 398 звернень   менше  ніж за аналогічний  період 2015 року.  З них письмових отримано  761 звернень, що на  402  звернення  менше  ніж у 2015  році. На особистому прийомі до голови, заступників голови  районної державної адміністрації звернулось 149  громадян,  що на 101  звернення  менше  ніж у 2015 році.

З вищих органів влади  райдержадміністрацією протягом звітного періоду 2016 року отримано 158  звернення громадян, за аналогічний період  2015 року отримано 53 звернень громадян.

Для зручності детальний аналіз всіх звернень, що надійшли з органів влади вищого рівня додається окремо у таблицях.

 

Переслано з :

12

місяців 2010 р.

12

місяці

2011 р.

12

місяці 2012р.

12

місяці 2013р.

12 місяці 2014р.

12місяці 2015р.

12 місяців 2016р.

Різниця  2015- 2016рр.

Адміністрації Президента

30

35

31

17

4

8

20

12

Кабінету Міністрів

8

2

4

12

1

2

7

5

Верховної Ради

4

5

4

1

2

1

6

5

             ВСЬОГО:

42

42

39

30

7

11

33

22

Одеської облдержадміністрації

42

28

24

33

24

32

98

66

Одеської облради

0

3

0

2

0

1

0

1

               РАЗОМ:

84

73

63

65

31

44

131

111

 

 

 

Також Білгород-Дністровською райдержадміністрацією протягом 12 місяців 2016 року отримано з Б-Дністровської міжрайонної прокуратури – 6 та з міськвиконкому – 9, з районної ради- 4.  Всього кількість пересланих звернень громадян  з вищих органів влади та інших установ за 12 місяці 2016 року складає 158 звернення.

 

При проведені  більш детального аналізу звернень громадян, отриманих з вищих органів влади видно, що кількість звернень громадян до Адміністрації Президента України у 2016 році становить 20 звернень,  у 2015 році було 8 звернень. Це звернення :

гр. Сидорко К.Х., надійшло  два звернення щодо врегулювання орендних звернення гр.. Шльонського Б.І. щодо отримання коштів та надання житла дитині-сироті,яке було розглянуто та надано роз*яснення заявниці;

Колективне звернення мешканців села Руська Іванівка щодо невиплати матеріальної допомоги на оздоровлення техперсоналу школи, яке було розглянуто та надано роз`яснення заявниці.

Взагалі райдержадміністрацією отримано на розгляд протягом 12 місяців 2016 р. з вищих органів влади 131 звернення громадян, за аналогічний період 2015 року їх кількість становила 44.

З Верховної Ради України у 2016 році райдержадміністрацією отримано 6 звернень. За аналогічний період минулого року з Верховної Ради на розгляд райдержадміністрації надійшло 2 звернення.

Окрім цього, за 12 місяців 2016 року районною державною адміністрацією отримано 69 звернень від громадян які вернулись до Одеської державної адміністрації. За аналогічний період 2015 року таких звернень було 32.

 

         При проведенні аналізу звернень громадян встановлено, що  кількість звернень до органів влади вищого рівня у поточному році збільшилась.

 

Взагалі райдержадміністрацією отримано на розгляд протягом 12 місяців  2016 року з вищих органів влади  132  звернення громадян, за аналогічний період 2015 року їх кількість становила 44.

 

 

 

 

         У зверненнях громадян, які були адресовані громадянами до вищих органів влади та інших установ та переслані на розгляд до райдержадміністрації, протягом  12 місяців 2016 року порушуються питання різної тематики, а саме:

 

З  131  звернень громадян, які були адресовані громадянами до вищих

органів влади надані роз’яснення на 122  звернень громадян, 9 звернень  переслані на розгляд за територіальною належністю.

         Більша частина отриманих райдержадміністрацією звернень громадян з вищих органів влади, які потребують вжиття заходів та прийняття колегіального рішення,  виноситься на розгляд постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.

            Окремо слід зазначити, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.05.2009 року № 579-р утворено державну установу «Соціальний контактний центр» та постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр» визначено порядок роботи зі зверненнями громадян, отриманих під час урядової телефонної «гарячої лінії». Дані дзвінки в обов’язковому порядку підлягають окремій реєстрації. За 12 місяців 2016 року зареєстровано 2273 звернень громадян до Урядової гарячої лінії та заявникам надані обґрунтовані відповіді у визначений 15-денний термін без затримки.

 

У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року кількість  колективних

звернень громадян отриманих райдержадміністрацією протягом 12 місяців  2016 року становить 71  звернень ( за аналогічний період 2015 р. було 99  звернень ).  

 

Основні  питання, які спонукали громадян звертатись колективно є питання:

-          аграрної політики – 19

-          транспорту - 8

-          соціального захисту – 4

-          комунального господарства –16

-          житлові – 0

-          екології - 0

-         інші –12

-         освіти – 6

-         охорони здоров*я – 5

-         культури - 0

-         роботи органів місцевого самоврядування – 1

-         заробітної плати – 0

-         сім*ї – 0

-          Дуплетних звернень протягом звітного періоду не надходило. 

Із загальної кількості звернень ( 1068 ), що надійшли до   райдержадміністрації  становлять :   скарги – 169

   заяви –  899  

З них :

-           вирішено позитивно 154

-       відмовлено в задоволені  0

-      -     надані роз’яснення   584

-     переслані на розгляд за належністю – 26

-     у стадії розгляду  знаходяться   304 звернень

 

Протягом  12 місяців 2016 року до райдержадміністрації надійшло  74

звернень від представників пільгових категорій.

          Із них :

-         учасників війни – 0

-         дітей війни - 2

-         інвалідів війни та Великої Вітчизняної війни – 1

-         учасників бойових дій -29

-         ветеранів праці - 3

-         інвалідів I, II, III –19

-         одиноких матерів, багатодітних сімей - 17

-          від “Матерів  – героїнь – 1

-         учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та постраждалих осіб від аварії на ЧАЕС– 0

-         від сімей, які мають дітей – інвалідів – 0

-         інші - 2

-         від героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України звернення не надходили.

Найвагомішою часткою звернень від представників пільгових категорій

громадян до райдержадміністрації є звернення інвалідів I, II, III групи – 19,                багатодітних сімей та одиноких матерів -   16.

Основні питання, з якими звертаються  пенсіонери, ветерани, інваліди

війни, одинокі матері, багатодітні сім’ї - це земельні питання, питання соціального захисту ( надання матеріальної допомоги).

 

 1.2. Аналіз звернень громадян до органів місцевого самоврядування

 

Що  стосується звернень громадян до органів місцевого самоврядування      ( 25 виконавчих комітетів ), за 12 місяців 2016 року ними отримано від громадян 7905 звернень, що на 847 звернень  більше  аналогічного періоду 2015 року               ( 7058 звернення). З них : письмових надійшло 3950 звернень ( у 2015 році – 3133), відбулось збільшення  на 639 звернень;  на особистих прийомах – 3955 звернень ( у 2015 році – 3747), що на  208  звернень більше аналогічного періоду.

 З 7905 звернень громадян, які надійшли до виконкомів сільських рад    скарги становлять 43 , заяви  7862, пропозиції – 81 з них :

-          вирішено позитивно 5494

-           відмовлено в задоволені  167

-     надані роз’яснення   2236

-     переслані на розгляд за належністю – 8

-     у стадії розгляду  знаходяться   звернень не має.

 

За 12 місяців 2016 року виконкомами сільських рад району отримано 89 колективних звернень громадян. Найбільша кількість таких звернень  надійшла Шабівської  сільської ради – 35, Петрівської   сільська рада – 18, Маразліївської об*єднаної громади-14,Андріївська сільська рада - 4

Всього  за 12  місяців 2016 року до райдержадміністрації та органів

місцевого самоврядування  від населення  надійшло  9285 звернень громадян,  в яких звернулось 10718 громадян ( з урахування колективних звернень)  з 9285  питань.  

         Відповідно до класифікатору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 року № 858 “Про затвердження Класифікатора звернень громадян ”, структура тематики звернень громадян є такою :

 

 

Зміст питання

Кількість питань, порушених у зверненнях громадян до :

Райдержад-

міністрації

Районної ради

Виконкомів сільрад

Разом

Агропромислової політики і земельних відносин

535

19

3094

3648

Інші

72

96

1222

1390

Соціального захисту

126

36

1778

1940

Житлового господарства

31

18

472

521

Комунального господарства

66

7

464

537

Забезпечення дотримання законо-давства та охорони правопорядку

0

5

248

253

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності

83

19

134

236

Праці і заробітної плати

8

17

52

77

Транспорту і зв’язку

81

55

52

188

Екології та природних ресурсів

0

6

66

72

Охорони здоров*я

11

5

20

36

Економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва

0

2

159

161

Фінансової, податкової та митної політики

1

1

20

22

Промислової політики

0

7

3

10

Культури

2

0

13

15

Освіти

24

3

31

58

 

Першість серед питань, порушених заявниками у зверненнях до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування, займають  питання агропромислової політики і земельних відносин  – 3648 звернень або  від загальної кількості звернень ( в т.ч.  по  райдержадміністрації 535 звернень, по сільським радам 3094 звернень, районна рада – 19 звернень. В районній державній адміністрації приймаються розпорядження голови райдержадміністрації про виділення земельних ділянок та заявникам направляються  письмові відповіді. В сільських радах звернення з земельних питань розглядаються на засіданнях сесій сільрад.

 

 

На другому  місці – питання соціального захисту – 1940 звернень  від загальної  кількості звернень ( в т.ч.  по райдержадміністрації  126               звернень;  по виконавчим комітетам сільських рад – 1778 звернення, районна рада – 36  звернень. Основні питання, які порушуються: надання матеріальної допомоги, виплати допомоги сім’ям з дітьми.  Звернення  про виділення матеріальної допомоги виносяться на розгляд координаційної ради з питань соціального захисту малозабезпечених верств населення та про результати розгляду заявникам надаються письмові відповіді.

В.о. голови районної державної адміністрації у 2016 році було прийнято  28 розпоряджень  про надання матеріальної допомоги громадянам району, які опинились в скрутному становищі.  Надано матеріальну допомогу 144 громадянам на суму  392180,00 грн.  з  районного бюджету.

Це свідчить про те, що постійно проводиться реалізація заходів 

спрямованих на задоволення життєвих потреб та повсякденних запитів найменш соціально - захищених верств населення  і це питання і надалі   залишається одним із найбільш актуальних для райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування.

На третьому  місці -інші питання – 1390 звернень (в т.ч. по райдержадміністрації 72 звернення;по виконавчим комітетам сільських рад 1222 звернення, районній раді -96 звернень

     

Порушенні питання у зверненнях громадян,

які надійшли до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування за 12 місяців 2016 року

 

 

          Що стосується звернень громадян пільгових категорії, протягом 12 місяців 2016 року виконавчими комітетами сільських рад  отримано 5349 звернень, від загальної кількості звернень ( 7905 ).

 

                 Виконавська дисципліна

         В районній державній адміністрації відділом діловодства та контролю апарату райдержадміністрації постійно контролюються строки розгляду звернень громадян та надання повних, обґрунтованих відповідей заявникам. Щоквартально на засіданнях колегії районної державної адміністрації розглядаються питання про стан виконавської дисципліни та щомісячно на апаратних нарадах при голові райдержадміністрації. Дане питання знаходиться на постійному контролі.

         До винних працівників, які  порушили строки розгляду звернень громадян вживаються матеріальні стягнення ( не нараховується надбавка за виконання особливо важливої роботи).

2. Аналіз звернень громадян, отриманих на особистому прийомі та під час проведення виїзних прийомів керівництвом Білгород – Дністровської  районної  державної адміністрації

Головою та заступниками голови райдержадміністрації проводяться щотижневі особисті прийоми громадян, відповідно до графіку, затвердженого розпорядженням голови районної державної адміністрації від 15.12.2015р.             № 701/А-2015. Особистий прийом громадян проводиться :

головою райдержадміністрації кожен вівторок  тижня з 10.00 до 13.00 год.

першим заступником голови  кожен четверг    з 09.00 до 12.00 год.

заступником голови райдержадміністрації кожну середу з 10.00 до 13.00 год;

Особистий прийом громадян, обмежених фізичними можливостями, проводиться головою райдержадміністрації та його заступниками  в   ІІІ-ю середу кожного місяця в 15 кабінеті на І поверсі адміністративного будинку за адресою  вул. Леона Попова,24 м. Білгород-Дністровський ( під’їзд до адміністративного будинку  та приймальня для інвалідів облаштовані   пандусом) .

 

На виконання вимог Указу Президента від 07.02.2008р. № 109/2008  та п.7.1. розпорядження голови облдержадміністрації від 31.03.2008 р. №188/А-2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування  конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” особистий прийом головою та заступниками голови райдержадміністрації проводиться чотири рази на місяць та виїзні особисті прийоми громадян  - 2 рази на місяць.

Розпорядженнями голови райдержадміністрації від  26.01.2016 № 26/А- 2016  та від 31.03.2014р. № 122/А-2014, від 19.06.2014р. № 339/А - 2014  та від 09.10.2016р.№193/А – 2016 та від 17.06.2016 р.№ 375/А-2016 затверджені графіки проведення виїзний прийомів громадян на І, ІІ, ІІІ та ІV квартали 2016 року керівництвом райдержадміністрації та керівниками структурних підрозділів у сільських радах району. 

Керівників структурних підрозділів зобов'язано вищевказаним розпорядженням голови райдержадміністрації окрім особистих прийомів громадян, проводити 2 рази на місць виїзні прийоми громадян.

Оголошення про проведення виїзних прийомів громадян головою, заступниками голови та керівниками структурних підрозділів розміщуються на сторінках газети «Слово Приднестровье», на радіомовленні «Новини Придністровья».

 

За 12 місяців 2016 року керівництвом райдержадміністрації проведено 40 виїзних особистих прийомів громадян в сільських радах району ( заплановано 52 виїзних прийомів ).  Особистих проведено 47 прийоми громадян. Всього на особистих та виїзних прийомах до голови та заступників голови надійшло  250 звернень, на яких звернулось з урахуванням колективних звернень  452 громадян.

Впровадження в практику проведення виїзних приймалень  надало можливість мешканцям району   вирішувати свої питання  за місцем проживання та безпосереднє спілкування державного посадовця з громадянином.

Прийом жінок, яким присвоєно звання України “Мати – героїня ”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України проводяться першочергово  та райдержадміністрацією приділяється особлива увага вирішенню питань цих категорій громадян.

 

3. Підготовка аналітичних даних та вжиття заходів щодо роботи зі зверненнями  громадян керівництвом Білгород-Дністровської районної  державної адміністрації

 

Прийнято розпорядження голови райдержадміністрації від 28.03.2016 року № 189/А-2016  «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування за 12 місяців 2016 року та стан виконавської дисципліни в райдержадміністрації».

 

На виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” райдержадміністрацією щоквартально складаються статистичні звіти та аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян та узагальнюються дані про звернення громадян, що надійшли до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування. 

Підсумки роботи зі зверненнями громадян щоквартально розглядаються на апаратних нарадах при голові райдержадміністрації та двічі на рік на засіданнях колегій ( за 6 та 12 місяців ).

 

4. Навчання працівників, відповідальних за роботу із зверненнями громадян в структурних підрозділах райдержадміністрації та виконавчих комітетах сільських радах Білгород-Дністровського району

 

13 квітня  2016 року проведено семінар - навчання з секретарями, уповноваженими особами виконкомів сільських рад та структурних підрозділів райдержадміністрації, які відповідають за роботу зі зверненнями громадян.             

Окрім цього, відділом діловодства та контролю  апарату райдержадміністрації один раз на рік проводиться вивчення стану роботи зі зверненнями громадян у виконкомах сільських рад, структурних підрозділах райдержадміністрації та надається практична й методична допомога у веденні роботи зі зверненнями громадян.

 

 

5. Робота постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Білгород –Дністровській  райдержадміністрації

 

         Відповідно до розпорядження голови райдержадміністрації від 18 лютого 2008 року № 451/А-2008 “Про виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»  в райдержадміністрації створено постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян.

             Розпорядженням голови від 08 травня 2008 року № 1132/А-2008 «Про затвердження Положення про постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян при Білгород-Дністровській районній державній адміністрації» затверджено положення даної комісії. Засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян проводяться один раз на місяць. Складається порядок денний комісії, який затверджується головою райдержадміністрації.

         З метою зменшення повторних звернень  та звернень до вищих органів влади  протягом  І, ІІ, ІІІ, ІV кварталів   2016 року було проведено 12 засідань постійно діючої комісії, де розглянуто 14 звернень громадян. В районній державній адміністрації практикується виносити на розгляд даної комісії звернення громадян, які надходять  з вищих органів влади, повторні та неодноразові колективні звернення громадян із запрошенням на комісію заявників.

 

         6. Звітування голів виконкомів сільських рад району перед головою райдержадміністрації про роботу зі зверненнями громадян та виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» протягом 12 місяців 2016 року  заслухано 25 голів виконавчих комітетів.      

 

7. Перевірка стану організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах Білгород - Дністровської райдержадміністрації та виконавчих комітетах сільських радах району.

         Розпорядженнями голови райдержадміністрації від 26.01 2016 року          № 19/А-2015 , від 31 березня 2016 року № 194/А-2016 та від 10.06.2016р. №339/А – 2016, затверджені на I, ІІ , ІІІ  та ІVквартали  2016 року графіки вивчення стану роботи із зверненнями громадян у виконавчих комітетах сільських рад та у структурних підрозділах райдержадміністрації. 

графіки вивчення стану роботи із зверненнями громадян у виконавчих комітетах сільських рад та у структурних підрозділах райдержадміністрації. 

 

Протягом  12 місяців 2016 року  проведено 25 перевірки у виконкомах сільських рад  та 11 у структурних підрозділах райдержадміністрації, про що складені довідки та направлені головам виконавчих комітетів, керівникам структурних підрозділів райдержадміністрації, де вказані недоліки, виявлені в даній роботі та рекомендації щодо приведення у відповідність  до вимог чинного законодавства роботи зі зверненнями громадян.

 

8. Проведення «дня контролю». 

 

Відповідно до вимог Указу Президента України № 109/2008 від 07.02.2008р. загальним відділом апарату райдержадміністрації щомісячно проводяться дні контролю, в рамках якого  здійснюється виконання доручень, наданих головою районною державною адміністрацією.  За результатами проведення «дня контролю» на ім'я  голови райдержадміністрації складаються відповідні довідки.

 

9. Проведення інформування населення, оприлюднення інформації у засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті Білгород-Дністровської  райдержадміністрації.

 

Щоквартально  на офіційному веб-сайті  розміщуються аналітичні дані  про кількість та тематику звернень громадян, які надійшли від громадян  до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування району.

З метою посилення гласності в діяльності місцевих органів влади в місцевій газеті “Слово  Приднестровье” запроваджена щотижнева рубрика “Районна державна адміністрація інформує”, де постійно надається інформація про розгляд питань на апаратних нарад, про результати проведення виїзних прийомів громадян головою райдержадміністрації, керівництвом облдержадміністрації у Білгород-Дністровському районі та інші.

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 18.01.2013р. № 14/А-2013 «Про заходи щодо забезпечення відкритості та прозорості органів виконавчої влади» затверджено графік  проведення прес-конференцій в райдержадміністрації на 2013 рік. 

 

  1. 10.                                                                                                                                                                                                Проведення „прямих телефонних ліній”.

 

Для оперативного реагування на запити та потреби громадян щотижня  проводяться “прямі” телефоні лінії за участю посадових осіб райдержадміністрації та  керівників районних організацій та служб з різних питань. Ведеться журнал реєстрації телефонних дзвінків громадян. Розпорядженням голови від 18.01.2013р. № 14/А-2013 «Про організацію діяльності районної державної адміністрації з питань інформування населення району у 2013 році» затверджено перелік тем, запропонованих для розгляду під час «прямих телефонних ліній» райдержадміністрації на 2013 рік.

В місцевій газеті “Слово  Приднестровье” постійно друкуються оголошення про проведення “прямої” телефонної лінії в райдержадміністрації та про проведення виїзних прийомів громадян у сільських радах району.

 

 

11. Робота «телефону довіри».

 

При Б-Дністровському районному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді  райдержадміністрації працює  служба  психологічної підтримки „Телефон Довіри” , яка надає консультації з різних питань.  Служба  «Телефон Довіри» працює щоденно з 8.00 до 17.00 крім вихідних. Консультацію надає спеціаліст - психолог, який має посвідчення про відповідний напрямок роботи, а саме телефонне консультування. Центром проводяться “гарячі” лінії з різних питань, де до роботи залучаються такі спеціалісти: юрист, нарколог, інфекціоніст, лікар - венеролог.

         Окрім цього, головою райдержадміністрації прийнято розпорядження від 01.10.2015р. № 438/А-2015 «Про функціонування в Білгород-Дністровській районній державній адміністрації «телефону довіри», який працює у робочі та вихідні дні з 8.00. до 17.00 годин за номер 2-83-66. Ведеться журнал обліку дзвінків, які надходять на «телефон довіри».

Питання роботи зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі в райдержадміністрації.